hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان شرقی| نمایشگاه کتاب تبریز؛ بزرگ‌ترین اتفاق در حوزه گردشگری فرهنگی

آذربایجان شرقی| نمایشگاه کتاب تبریز؛ بزرگ‌ترین اتفاق در حوزه گردشگری فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه کتاب تبریز بزرگ‌ترین اتفاق در حوزه گردشگری فرهنگی است. 

به گزارش رویداد امروز، محمد محمدپور با اشاره به لزوم توجه خانواده‌ها به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی خاطرنشان کرد: اقتصاد نشر موضوعی پراهمیت است. سرانه مطالعه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و هدف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همراه با تمام دستگاه‌های فرهنگی استان این است که بتوانیم شاخص سرانه مطالعه آحاد مردم را ارتقا دهیم و مردم در سبد خانوار خود به سهم کتاب توجه بیشتری داشته باشند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: نمایشگاه کتاب علاوه بر کمک به ناشر و اقتصاد نشر، نقش کتاب را در سبد مصرف خانوار تقویت می‌کند. اگر مردم برای کتاب هزینه کنند، هم به‌صورت مستقیم نقشی آموزشی برای نسل‌های آتی خواهند داشت و هم اگر کتاب در معرض دید باشد، رغبت بیشتری به آن ایجاد می‌شود. او با اشاره به خرید کتاب توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب گفت: علی‌رغم تمام تنگناها، در سال ۹۷ شاهد فروش حدود 5/8 میلیارد تومانی در نمایشگاه کتاب تبریز بودیم. هدف این است که کتاب‌های عمومی و غیردرسی مطالعه شوند. درواقع همین کتاب‌ها در سرانه مطالعه محاسبه می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه توزیع بن‌های تخفیف هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان طبق توافق با موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برای این نمایشگاه در نظر گرفته شد اما استقبال فوق‌العاده بوده و در روز نخست رقم قابل‌توجهی از بن‌ها توسط مردم تهیه شد که در روزهای بعدی این روند به‌صورت تصاعدی ادامه داشت.

محمدپور ادامه داد: در سال گذشته سقف بن‌های تخفیفی ۱۰۰ هزار تومان بود اما امسال با توافقاتی که صورت گرفت، این مبلغ ۵۰ هزار تومان افزایش یافت. بدین ترتیب بن‌های اختصاص‌یافته به عزیزانی که دارای مدارک کارشناسی ارشد و بالاتر به همراه مدارک معادل حوزوی هستند از ۱۰۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت. ۲۰ درصد این بن‌ها تخفیف بوده و علاوه بر آن، در داخل نمایشگاه نیز ناشران موظف به ارائه حداقل ۱۰ درصد تخفیف بودند که برخی‌ها تا ۴۰ درصد هم تخفیف دادند. او در رابطه با حضور ۹۰۰ ناشر داخلی در هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز خاطرنشان کرد: ناشری که در فضای نشر کشور حضور تأثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای دارد، قطعا نمی‌خواستند فرصت حضور در نمایشگاه کتاب تبریز را از دست بدهد و بر اساس گفته ناشران، نمایشگاه تبریز برای فعالان حوزه نشر توجیه اقتصادی نیز دارد. محمدپور ادامه داد: تلاش شد ناشرانی که معمولا موردتوجه مخاطبان بوده و شناخته‌شده هستند، در این نمایشگاه حضورداشته باشند. اکثریت بازدیدکنندگان، غرفه ناشران برجسته کشوری را مشاهده کرده و در گفت‌وگوهایی که با آن‌ها داشتیم، می‌گفتند که نمایشگاه هفدهم نسبت به دوره قبلی ازنظر کیفی بهتر شده است. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد